luni, 24 noiembrie 2008

SARBATORILE VIN...

Acum 2 zile a nins cu fulgi mari, azi batea vantul si frunzele galbene din copaci cadeau...erau intr-adevar multe ( niciodata nu am stiut sa fac compuneri cu figuri de stil deci nu puteam sa zic"fulgii de un alb imaculat incercau timid sa strapunga vazduhul, in timp ce, odata cu incalzirea vremii ce a incercat sa devina mai blanda, frunzele ruginite dansau in hora mortii - chiar suna naspa). Toamna trece, iarna se apropie, si odata cu ea si SARBATORILE. Totul incepe cu Sf Nicolae si cadoul care ar trebui sa-l primesti - eu nu ma astept la nimic. Urmeaza apoi goana aia nebuna dupa cadouri, vasc, brazi si mancare. Aglomeratia din piata si toti cunoscutii care-i intalnesti fara sa vrei si carora le zici cu zambetul pe buze "Craciun fericit!". Te duci cu colindu' si primesti bani, iti primesti colegii cu colindu si pierzi banii castigati. Trebuie sa faci curatenia aia generala si sa aprinzi lumanarile cand mananci, sa te bucuri ca esti cu familia, poate sa te duci la biserica. Apoi primesti cadouri - normal ca unele ti se par groaznice dar spui fericita ca-ti plac si ca asta iti doreai- si totul trece fara sa-ti mai aduci aminte peste 10 ani cum a fost Craciunul de atunci cand aveaai 18 ani.
Pt mine Craciunul e cam la fel in fiecare an, si daca pana acum ma bucuram ca vine si aveam chef de atmosfera de sarbatoare, eram generoasa si cumparam cadouri, anul asta totul mi se pare banal. Mi-e dor sa astept Craciunul cum o faceam cand aveam 9 ani si credeam in Mos Craciun, si ii trimiteam scrisori, si ma miram ca am primit exact hainele si papusile care i le aratasem lu' mami in magazin. De fapt, Craciunul vine doar daca il doresti, daca simti bucuria sarbatorii si ai o stare diferita decat starea ce-o ai zi de zi. Acum am impresia ca acea stare diferita nu ma va invada si Craciunul va trece pe langa mine repede, intre o felie de cozonac si o creanga de brad vestejita datorita celor 25 de grade din casa mea ce ii sunt vitale lu' tati. E poate prea devreme pt Craciun, si e un post cam trist. Am chef de zapada mare, sa fac ingeri si sa ma dau cu sania.
Cum a fost Craciunul vostru pana acum si cum vi se pare in general? Am nevoie de optimisti care-l asteapta cu nerabdare sa ma faca si pe mine sa mi-l doresc.
PS 1: Titlul ar fi trebuit citit melodic, ca-n reclama aia de la Cola parca, cu bis...
PS 2: Cred ca o sa termin fiecare post cu o intebare chiar daca nu va raspunde prea multa lume.
PS 3: Scriu f mult si cred ca multi se vor opri la primele randuri citite- imi pare rau
CAMI

4 comentarii:

Anonim spunea...

Craciunul....vacanta de iarna....cadourile....
...imi placea cand eram mica si ningea in preajma Sarbatorilor, imi placea sa privesc bradul care pe atunci mi se parea imens si imi placea ciocolata aia aflata undeva, de pe o creanga prea sus pentru mine...era ambalata in hartie rosie si avea doua ratuste galbene pe ea....
nu cred ca mai exista....si nici zapada de atunci nu mai e, si nici bradul nu mai pare chiar atat de mare....

Anonim spunea...

hmm interesant comm... pe masura ce avansam pe drumul vietzii incepem sa ne cofruntam cu diverse lucruri si trecem cu vederea frumusetea si bucuria oferita de lucruri simple, lucruri pe care incetul cu incetul le ignoram total...astfel "ratustele galbene" disparand atat fizic cat si din sufletul nostru odata cu o bucatica din fericirea si copilaria noastra... semnat tata-tican

Anonim spunea...

ma sincer nu stiu cat de rele pot fi sarbatorile,,, macar incearca sa accepti lucrurile asa cum sunt si sa mergi mai departe,,, daca te intrebi cine sunt sa stii ca sunt cnv cunoscut, sper sa reusesti sa treci de starea asta de respingere, daca nu singura macar cu ajutorul cuiva,, o sa te descurci tu tata-tican

Anonim spunea...

o creanga...prea sus...
o ciocolata undeva...prea sus...
2 rate... evident prea sus...
draga mea anonima(si pe net si in "cruda" realitate),iti sugerez sa'ti cumperi pe viitor brazi mai mici...ca sa nu'mi mai provoci greata la urmatorul comment despre craciun.sunt sigura ca gasesti daca te duci sa intrebi:"aaaaa...aaaaa.....brazi pt bondoci aveti?"...nu uita sa'ti afisezi si zambetul tamp:) bagi si un ras a la goofy si te'ai scos.o sa ajungi si tu in sfarsit la "ratustele" tale stupide:)
sper sa nu fii socata de asemenea afronturi(cu toate ca stiu ca esti obisnuita)...sunt putin cam surescitata asa ca intelege'mi realismul si cheful de a'mi varsa nervii pe cretini:)